Alla inlägg under augusti 2010

Av Filmis - 16 augusti 2010 23:06

Hej igen vänner och blivande vänner


Förra veckan fikade jag (Ida) med Fernando Camacho Padilla från FUF's styrelse på Fridhemsplan. Det var planerat att dricka kaffe och prata om ett eventuellt samarbete med LAI (Latinamerikanska institutionen) inför höstterminen.

Blev dock inget kaffe för min del för jag glömde visa-kortet hemma i annan väska (TYPISKT   ) Det var nog lika bra, var inne på min 5-6 kaffe den dagen....


Med ett glas gratisvatten i handen, blev det dock en massa prat och det mesta handlade faktiskt om projektet och dokumentärfillmer.


Grundtanken är att visa ett par filmer med diskussion på SU (Stockholms Universitet) med koppling till Latinamerika och utveckling. (ungefär vad FUF och LAI står för) Kanske jämföra länder eller filmer från olika delar av världen. Än så länge är ingen film eller föreläsare spikad, men jag håller er informerade  


Förmodligen kommer vi bjuda på mina hembakta kakor och dricka kaffe /te i mängder, men det är bara plus i kanten på kvällarna som jag ser det.



Hoppas sommaren varit härlig och att alla mår bra!


Hälsning från Huddinge

Det här är vi:

Titta även här:

På gång:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tyck till:

Dokumentärfilmer är:
 Det enda vettiga på TV
 Bra sätt att få ut sitt budskap
 Helt ok emellanåt
 Ett sömnpiller
 Vinklade och visar inte verkligheten

Era åsikter:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier:

Senast i bloggen:

Hittar inte???

Statistik

Translate here!


Ovido - Quiz & Flashcards